IMPLEMENTARE CROSSPOINT- STUDIU DE CAZ
Despre companie
Centrul Aramis Logistics este un punct de livrare care deservește la nivel local și regional furnizorii IKEA. Este membru al ARAMIS GROUP, un lanț integrat de companii localizate în Baia Mare. Grupul coordonează întregul proces de producție pentru o gamă largă de mobilier tapițat, canapele și saltele, de la stadiul de design și procesare a materiei prime la controlul calității, depozitare și expediție.
Aramis Group a devenit unul dintre cei mai importanți angajatori la nivel regional, având peste 4.500 de angajați.
Câteva dintre provocările proiectului
- Timp scurt implementare;
- Implementarea structurii logistice initiale (depozit central inclusive hale externe închiriate) cu grad de ocupare ridicat;
- Necesitatea analizarii in parallel a fluxurilor din noul centru logistic;
- Integrare EDI sisteme client (OMS= Order Management System, TMS= transport management system) cu echipa implicata in validarea soluției din mai multe zone geografice: România, Suedia, Turcia, India;
- Volum de comenzi în continuă creștere;
- Activitate intensă în cadrul depozitelor (24/6), fără posibilitatea unei întreruperi în iniţializarea sistemului WMS;
- Creștere portofoliu articole prin integrarea noilor clienți ai centrului logistic.
Soluția
Implementarea unei soluții de WMS în cadrul Aramis Logistics a venit ca o necesitate în urma creșterii complexității proceselor logistice prin consolidarea mărfurilor mai multor companii cu portofoliu variat de articole și dimensiuni de palet atipice.
Proiectul a avut ca go-live iulie 2013 în structura de depozite existente la acel moment. Coordonarea 100% cu soluția ERP utilizată de client a asigurat o tranziție lină la noul sistem ce coordona logistica grupului.
O dată cu preluarea funcționalităților de OMS și cu integrarea EDI a principalului client, a avut loc un upgrade care a adus implicarea departamentelor de planificare transport și Customer Service în zona de Back-Office. Pe lângă aducerea tuturor proceselor din logistica grupului în cadrul soluției Crosspoint, s-a realizat trecerea de la o activitate asincronă între sistemele IT puse la dispoziție de principalul client al Aramis, la o activitate complet integrată bazată pe validări real time ale stocurilor si statusului comenzilor de livrare și a celor de producție.
Deschiderea centrului logistic operat în Baia Mare de către Aramis Logistics a condus la extinderea către 6 furnizori externi care au devenit clienți ai centrului logistic. Soluția WMS și OMS a fost implementată mai întâi în fabricile celor 6 furnizori și extinsă prin integrarea live cu activitatea centrului logistic.
Implementare WMS
General Manager, Aramis Logistics
Layout depozit, Indicatori de performanță, Fluxuri logistice
General Manager, Aramis Logistics
Optimizare încărcare camioane și Raportare
General Manager, Aramis Logistics
Implementare WMS, Integrare și Suport
IT Manager, Aramis Logistics
Beneficii WMS
Deputy General Manager, Aramis Logistics
Funcţionalităţi ale suitei implementate inițial:
- Note de predare producție
- Transfer și urmărire mijloace transport Producție – Depozit Logistică
- Managementul comenzilor client
- Rapoarte livrare, comunicare export facturi
- Gestiuni producție, transfer depozit, stocare, în curs de pregătire
- Alocare FIFO rezervare stoc
- Rapoarte productivitate personal
- KPI
- Inventariere hale externe via modul asincron inventariere
- Replenishment hale externe
- Blocare la nivel de notă predare, Date Stamp, palet
- Tipuri palet volumetrie
- Trasabilitatea de parametri stoc specifici:
- Data producție;
- SSCC palet;
- Tip FSC;
- Date Stamp
- Retururi client
- Verificare încărcare
- Inventar zone
- Trasabilitate mișcări stoc
Funcționalități ale suitei implementate ulterior:
Integrare EDI
- Mesajele schimbate pe întreg fluxul permit automatizarea de:
- Definire atribute dimensiuni, greutate articole
- Crearea de destinații noi la nivel de depozite, puncte de cross-docking sau magazine finale ale clienților
- Crearea de comenzi
- Aprobare comenzi
- Replanificare sau flux de aprobare integrată modificări
- Creare cereri de transport
- Confirmare cereri transport
- Mesaje de dispatch și facturare
- Confirmare înregistrare facturi sistem financiar client
Planificarea de transporturi automată (3D)
Integrare multi WMS, multi ERP
Recepție camioane planificate și Inspecții Calitative
Facturare
Optimizare Stocuri prin algoritmi avansați de put-away și picking
Alocare dinamică a rampelor de încărcare bazată pe traseu optim de pregătire
Cross-docking
Ordine de alimentare zonă de pre-loading apoi încărcare efectivă;
Dashboard și predare automată a producției
Solicitați detalii!
-
Vreți să știți mai mult despre operațiunile desfășurate în propriile depozite, pentru a le optimiza și pentru a reduce costurile?
- Acuratețea stocurilor 99,9955%
- On-time Delivery (OTD) 95%
- Creștere Filling-rate camioane 16%
- Timp inventariere a scăzut cu 80%