Centrul Aramis Logistics este un punct de livrare care deservește la nivel local și regional furnizorii IKEA. Este membru al ARAMIS GROUP, un lanț integrat de companii localizate în Baia Mare. Grupul coordonează întregul proces de producție pentru o gamă largă de mobilier tapițat, canapele și saltele, de la stadiul de design și procesare a materiei prime la controlul calității, depozitare și expediție.
Aramis Group a devenit unul dintre cei mai importanți angajatori la nivel regional, având peste 4.500 de angajați.

Detalii despre proiect

« vezi studiu de caz »
Client: Aramis Logistics
Data implementării: 2014
Domeniul de activitate: Servicii
Site-ul companiei: Aramis Logistics

Implementare WMS

Aramis Logistics operează ca furnizor 3PL într-un domeniu extrem de competitiv, cu cerințe ridicate din partea tuturor clienților noștri. Pe lângă a fi eficienți din punct de vedere costuri, trebuie să avem o trasabilitate asupra tuturor mișcărilor/activităților din cadrul operațiunilor depozitului. Manevrăm anual aproximativ 2,5 milioane de paleți,  intrare și ieșire. Cu această cantitate de mișcări ale paleților, a fost esențial să existe un sistem eficient pentru pick-uire și depozitare, precum și simularea la încărcare pentru a obține cea mai bună rată de umplere posibilă a camioanelor. Crosspoint WMS a fost esențial în stabilirea unor operațiuni în depozit extrem de eficiente și recomand sistemul Crosspoint WMS și echipa de la Point Logistix, care au oferit suport de calitate în timpul implementării și al funcționării continue.

Ulf Dofeldt

General Manager, Aramis Logistics

Caracteristicile proiectului

Implementarea unei soluții de WMS în cadrul Aramis Logistics a venit ca o necesitate în urma creșterii complexității proceselor logistice prin consolidarea mărfurilor mai multor companii cu portofoliu variat de articole și dimensiuni de palet atipice.

Timpul scurt de implementare a coincis atât cu organizarea layout-ului noului depozit și a regulilor de put-away și stocare, cât și a integrării sistemelor WMS, ERP al clienților de prestări servicii și a sistemelor de Transport si Planificare a clientului final. Sistemul implementat a preluat atât funcționalități standard de WMS cât și de OMS și optimizare încărcări 3D.

Funcționalitățile principale implementate includ:

  • Managementul comenzilor client;
  • Planificarea de transporturi automata (3D);
  • Integrare multi WMS, multi ERP;
  • Trasabilitatea de parametri stoc specifici:
      • Data producție;
      • SSCC palet;
      • Tip FSC;
  • Integrare EDI;
  • Recepție camioane planificate și Inspecții Calitative, facilități de Yard Management (integrare soluție SMS pentru anunțare alocare la rampă);
  • Managementul Documentelor;
  • Facturare;
  • Optimizare Stocuri prin algoritmi avansați de put-away și picking (zone dinamice, mirroring, alocare dinamică a rampelor de încărcare bazată pe traseu optim de pregătire, cross-docking, ordine multiple de alimentare zonă de pre-loading apoi încărcare efectivă);
  • Managementul reclamațiilor prin integrarea de imagini ale modului de încărcare al camioanelor.