IMPLEMENTARE CROSSPOINT- STUDIU DE CAZ
Despre companie
Cris-Tim este una dintre cele mai cunoscute companii de pe piața de mezeluri din România, la baza căreia stau câteva valori importante: grija pentru oameni, responsabilitatea, inovația, tradiția și calitatea. Oferim o gamă diversificată de produse alimentare, sigure și proaspete.Obiectivul principal al tuturor punctelor Cris-Tim este respectarea calității, siguranța produselor și protecția mediului înconjurător. De aceea, obținerea certificatelor de calitate este confirmarea faptului că respectă cele mai înalte standarde.
Câteva dintre provocările proiectului
Numărul mare de articole cu greutate variabilă;
Diversitatea tipurilor de articole gestionate (mezeluri, lactate, ready-meal);
Diversitatea canalelor de vânzare deservite:
- Platforme
- Export
- Magazine KA
- Distribuţie Directă
- Depozite Regionale
- Magazine Proprii
- Depozite Cash and Carry
Structura logistică în continuă transformare dată de mutarea centrului logistic de la Mogoşoaia la Filipeşti;
Volumele în continuă creştere;
Modificări în layout-ul depozitelor;
Activitate intensă în cadrul depozitelor (24/6), fără posibilitatea unei întreruperi în iniţializarea sistemului WMS.
Soluția
Decizia implementării soluţiei Crosspoint în cadrul grupului Cris-Tim a venit ca rezultat al cerinţei de unificare şi optimizare a activităţilor din zona de logistică.
Proiectul a început în 2014 prin implementarea componentei de WMS în cadrul depozitului central din Filipeştii de Pădure. Extinderea a urmat imediat prin includerea celor 6 depozite regionale. Ulterior, centrul principal regional de la Mogoşoaia a fost implementat, permiţând unificarea întregului flux logistic la nivel de companie.
Activitatea conexă a altor departamente cu impact direct în logistică cum ar fi departamentul Auto, prin soluția Crosspoint Fleet Management, departamentul de Aprovizionare prin modulul Crosspoint Aprovizionare și Planificare, au fost reunite la nivel de soluții din suita Crosspoint implementate.
Urmărirea activă a indicatorilor de performanță a condus la optimizări de procese periodice la nivel de logistică. Implementarea de tehnologii avansate de captare a datelor au condus la rezultate din ce în ce mai bune ale departamentului Logistică. Toate activitățile la nivel de depozit au fost normate și astfel performanța echipelor și individuală pot fi comparate și analizate istoric.
Crosspoint WMS
Testimonial Radu TIMIŞ
Președinte,
Grup Cris-Tim
- motivaţia implementării WMS
- rezultate post implementare
- beneficii directe şi indirecte
- recuperarea investiţiei
- relaţia cu echipa de implementare
- feedback privind utilizarea Crosspoint
Implementare WMS
Logistics Manager, Grup Cris-Tim
Implementare WMS
Şef Depozit Filipeşti, Cris-Tim
Implementare WMS
Administrator WMS, Grup Cris-Tim
Funcţionalităţi ale suitei implementate inițial:
- Trasabilitate la nivel de lot și dată de expirare
- Recepție bazată pe integrare TCP cu cântare de podea.
- Multiple scenarii de recepție în funcție de tipul acesteia: predare din producție, furnizori externi din grup, transfer între locații.
- Put-away de palet pentru direcționarea stocării pe baza regulilor administrate în sistem
- Replenishment la nivel de palet și navetă pentru propunere automata de realimentare a zonelor de picking
- Catch Weight Management pentru managementul articolelor cu greutate variabilă;
- Order picking pentru gestionarea comenzilor de volum;
- Wave Picking pentru comenzi de dimensiuni mici, dar de număr mare;
- Value Added Services pentru comenzile destinate platformelor ce necesită etichetare şi baxare specifică;
- Flux de verificare a paleților pentru permiterea încărcărilor
- Kitting pentru pachete promoţionale;
- Integrare cu cântare pentru preluarea automată a greutăţii de la cântare de picking, de podea cu scop de verificare şi integrate în utilaje;
- Flux HUB a permis trasabilitatea comenzilor pregătite într-un depozit central cu regim Cross-Docking prin unul sau mai multe locaţii regionale până la clientul final.
- Rapoarte și KPI
- Transport pentru a urmări trasabilitatea încărcărilor și a costurilor asociate.
- Soluţii IT integrate (aproximativ 40 de interfeţe active): ERP, MRP, BI, Optimizare Rute, SFA, GPS;
- Alerte automate administratori sistem si rapoarte automate per departament;
- Tipărire cumulată de documente, generarea de facturi cumulate multi-comandă.
Funcționalități ale suitei implementate ulterior:
POD
Modulul de retur
Modulul de Aprovizionare şi Planificare
Modulul de Normare Activităţi
Monitoring Dashboard
Fleet Management
Management ambalaje
Solicitați detalii!
-
Vreți să știți mai mult despre operațiunile desfășurate în propriile depozite, pentru a le optimiza și pentru a reduce costurile?
- Acuratețea stocurilor 99,95%
- Acurateţea livrărilor 99,83%
- Creştere acurateţe stoc ambalaje 70%
- Trasabilitate 100%
- Procese Logistice Paperless 100%
- Amortizarea investiţiei în 12 luni 100%
- Timp de inventariere 30%