IMPLEMENTARE CROSSPOINT- STUDIU DE CAZ
Despre companie
Alka este unul dintre liderii pieței românești la majoritatea categoriilor în care sunt prezenți, dar le place să creadă că nu cifrele de vânzări sunt cele care îi reprezintă ci lucrurile care stau în spatele lor: gustul, starea de bine și nenumăratele surprize plăcute pe care le oferă consumatorilor.
Pun suflet și pasiune în tot ceea ce fac și caută să insufle această stare de bine pretutindeni, oferind, de peste două decenii, produse de cea mai bună calitate, împreună cu grija pentru fiecare detaliu.
Câteva dintre provocările proiectului
Spaţiul redus (disponibil în cadrul depozitului central de la momentul go-live-ului iniţial) comparativ cu volumul mare de articole de gestionat;
Existenţa mărfii în custodie la terţi;
Diversitatea canalelor de vânzare deservite:
- Platforme
- Magazine KA
- Distribuţie Indirectă
- Distribuţie Directă
- Depozite Regionale
- Export
Managementul articolelor proprii şi al celor achiziţionate de la furnizori;
Limitările impuse de soluţia ERP existentă;
Timpul scurt alocat implementării iniţiale;
Activitate intensă în cadrul depozitelor (24/6), fără posibilitatea unei întreruperi în iniţializarea sistemului WMS.
Soluția
Implementarea soluției de WMS Crosspoint în cadrul grupului Alka a debutat la finalul lui 2009 prin analiza remodelării proceselor logistice în noua soluție WMS și în soluția ERP deja folosită.
Go-live-ul în depozitul central din București a avut loc la 1 martie 2010. Pe parcursul următoarelor luni, soluția a fost extinsă la alte 9 depozite regionale. Acuratețea sporită, necesară în trasabilitatea materiei prime, a impus ca în același an, 2010 depozitul principal al Alka Co să fie implementat.
Accentul a fost pus pe obținerea unei trasabilități complete, îmbunătățind în același timp viteza de pregătire a comenzilor.
Migrarea, în 2016, către noul centru logistic de la Mogosoaia a impus activarea unor noi funcționalități necesare în adaptarea la noile fluxuri. Flexibilitatea Crosspoint a permis operarea paralelă, cu fluxuri distincte, a celor două depozite (cel vechi și cel nou) pe parcursul mutării.
În zona de Optimizare Stocuri (replenishment de palet, articol, put-away diferențiat pe clase de produse și client destinație – export – reguli de stocare dependente de temperatură, volum și greutate) au fost activați algoritmii avansați, permițând ca activitatea să fie automatizată încă din prima zi de transfer.
Funcţionalităţi implementate inițial:
Pregătire individuala comenzi
Pregătire centralizată comenzi
Kitting
Integrare cu modul predare producție fabrică
SSCC integrat furnizori externi
Optimizare stocuri: criterii avansate put-away și replenishment
Funcţionalităţi implementate ulterior:
KPI și Normare Activități
Management Ambalaje
Odată cu externalizarea serviciului de gestionare paleți, a fost necesară adaptarea modului de lucru la cerințele furnizorului. A fost nevoie sa fie ținută o evidență strictă a documentelor de însoțire ambalaje.
Multideținător
Integrare Crosspoint - BI
Trasabilitate Materii Prime și Aprovizionare
Solicitați detalii!
-
Vreți să știți mai mult despre operațiunile desfășurate în propriile depozite, pentru a le optimiza și pentru a reduce costurile?
- Acuratețea stocurilor 100%
- Servire în logistică 97%
- Eficiența angajaților 90%
- Controlul calității 98%